" Lifedreamers w Chorwacji "

Piękna Chorwacja – Makarska, Dubrownik i Omis

Wróciliśmy z Chorwacji w niedzielę. To był nieco inny wyjazd. Bardziej nastawiony na zabawę i leniuchowanie. Spędziliśmy tam 7 dni w gronie naszych najbliższych przyjaciół. Jadąc do tego pięknego kraju nie mieliśmy żadnych planów, tylko zarezerwowany nocleg. Mieliśmy po prostu bawić się i odpoczywać.

W ciągu tygodnia czas spędzaliśmy głównie przy basenie i na pobliskiej plaży, udało nam się jednak wyrwać i zwiedzić trzy miasta: Makarska, Dubrownik i Omis. Pierwsze podobało nam się najmniej, a ostatnie najbardziej.

Chorwackie miasta – nasze wspomnienia

Makarska to miejsce typowo turystyczne, nawet na początku maja było sporo ludzi na plaży. Niestety z racji tego, że nie był to szczyt sezonu większość knajpek była zamknięta. Szukaliśmy miejsca, gdzie moglibyśmy zjeść coś dobrego, niestety trafiliśmy na typowego fastfooda, gdzie jedzenie nie było zbyt smaczne. Po obiedzie pospacerowaliśmy po plaży i wspólnie stwierdziliśmy, że okolica w której mieszkamy bardziej nam się podobała. Największym atutem tego miasta był dla nas sklep Lidl, gdzie zrobiliśmy spore zapasy.

Do Dubrownika wybraliśmy się pierwszego maja i to był błąd, ponieważ na miejscu okazało się, że właśnie od tego dnia koszt parkingu wzrasta czterokrotnie. Jest to przepiękne miasto, pełne olśniewających budynków i wąskich uliczek, niewątpliwie panuje tam wyjątkowy klimat. Na szczęście w maju jest jeszcze nie za dużo turystów i mogliśmy swobodnie podziwiać piękno miasta. Podczas spaceru znaleźliśmy godną polecenia restaurację, a raczej pizzerię Mea Culpa, w menu można znaleźć bardzo dobre pizze i smakowite sałatki.

Omis to pięknie położone miasto, w którym można znaleźć dużo fajnych knajpek. Naszą ulubioną została restauracja Bastion, jedliśmy tam smaczne ryby, niesamowitą jagnięcinę i fenomenalną sałatkę z ośmiornicy. Ponadto przy rachunku dostaliśmy pyszną rakiję gruszkową. W centrum miasta znajduje się zameczek. Żeby się do niego dostać należy pokonać dość strome schody, na pewno warto, ponieważ widok rekompensuje zmęczenie.

Chorwacja – ile to kosztuje?

Dzięki temu, że zwiedzaliśmy Chorwację poza sezonem udało nam się sporo zaoszczędzić. Poniżej przedstawiamy zestawienie naszych kosztów.

Koszt w przeliczeniu na parę:

Paliwo – 720 zł
Winiety – 270 zł
Nocleg – 1140 zł
Knajpki – 760 zł
Parkingi –  50 zł
Zakupy spożywcze – 240 zł
Alkohol – 360 zł
Łączny koszt – 3540 zł

Podsumowując wyjazd na początku maja do Chorwacji był strzałem w dziesiątkę, piękna pogoda, dobre jedzenie i brak tłumu turystów jest tym, co lubimy najbardziej.